1 juni 2008

Frågar jag snott av Sofia

Hittade den här i Sofias blogg och knyckte den! :) Knyck den av mig du också om du vill. Lämna gärna en kommentar i så fall, så jag kan gå in till dig och läsa.

När gick du upp idag? Anton väckte mig vi halv sju, men ajg tror hon var närmare tie innan vi gick upp och ner.
Diamanter eller pärlor? Pärlor har jag några, men diamanter vill ajggärna ha nån gång...
Senaste filmen du såg på bio? Ingen aning. är nästan aldrig på bio.
Favorit TV - program? Äntligen hemma, Room Service och liknande gillar jag.
Vad åt du till frukost? Kaffe och macka med ost.
Din favoritmat? God restuarangmat som jag inte lagat själv, eller grillat kanske. Fast fisk är också gott. Gillar kokt lax.
Vilken mat gillar du inte? Lever
Vilken är din favorit - CD för tillfället? Har många, men en som alltid funkar är en med Pearl Jam som jag inte kommer ihåg namnet på, den där Alive finns med.
Vilken bil kör du? Ford Mondeo
Vilken är din favoritmacka? Oj vad svårt. Jag gillar många och tröttnar lätt. Men något gott och så där halvonyttigt kanske, eller en foccaccia (kan inte stava det) med något gott på, på Bagarstugan.
Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? egoism
Vilka är dina favoritkläder? tights och tunika eller klänning
Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? Ingen aning faktiskt
Favoritmärke? Ja, jag vet inte jag. Beror på vad det är.
Var vill du dra dig tillbaka? I ett stort fint hus tillsammans med mina närmsta.
Favorittid på dagen? Om jag vaknar tidigt en ledig sommarmorgon och ingen annan är vaken är det underbart att gå ut på altanen med tidningen och en kaffekopp. Gärna i duggregn om det bara är lagom varmt. Men ajg gillar kvällar också.
Var är du född? Ludvika BB
Vilken är din favoritsport att se på? På tv är det helt klart landskamp i fotboll, eller friidrott om det är något stort mästerskap.
Coca Cola eller Pepsi? Coca-Cola
Fotboll eller ishockey? Fotboll. Hockey finns knappt i min värld.
Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Morgonmänniska som även blivit nattuggla (?)!
Pedikyr eller manikyr? Inget. Det är helt enkelt inte min grej.
Några spännande nyheter att berätta för oss? Sommaren har kommit. Det är bra.
Vad ville du bli när du var liten? Prinsessa på Jägarnäs skulle jag bli ett tag, sen var det kontorsarbete eller kanske fröken eller frisörska, fast det sista sprack när jag klippte syrran.
Bästa barndomsminnet? Somrar i Gunnars med mormor och morfar och i Olsjön med farmor och farfar.
Varit i Afrika? Näpp!
Nånsin rullat in någon i toapapper? Nej, men Anton rullade in sin Bobbycar en gång när han var två.
Varit med om en bilolycka? När jag var elva blev jag påkörd av en bil. Det gick ganska bra. Slog ut en tand och glömmer det aldrig. En annan gång var jag passagerare i en bil som körde på en cyklist och krockade med en annan bil. Cyklisten gjorde illa armen, men i övrigt var alla ok.
Favoritdag i veckan? Fredag eftermiddag, efter jobbet. Hela helgen är kvar.
Favoritblommor? Tulpaner på våren, alla nu tror jag...
Favorit - snabbmatsrestaurant Sibylla eller kinamat? Av dessa två väljer jag kinamat.Sibylla är för flottigt för min smak.
Äger du en cykel? Ja, men den är inte farbar just nu.
Vem fick du senaste mailet från? Från Maria Sydholm, tror jag.
Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Alla? Eller nä, jag skulle nog inte vilja utöka mina kreditkort.
Läggdags? Törs inte säga när jag lägge rmig ifall mamma eller pappa lser, men ajg jobbar på det.
Senaste personen du delade en middag med? Janne. Vid bordet satt två filurer till, men de gav blanka sjutton i att äta.
Vad sysslar du med just nu? Svarar på detta och lyssnar på P3 rockster.
Favoritfärg? Allt i blåskala, nästan.
Hur många tatueringar? En, det har inte blivit av att jag gjort fler. Den har suttit där så länge att jag har glömt bort den. Fast den är fin. Ångrar bara en sak. Att den inte blev större.

1 kommentar:

Lisbet sa...

Gillar den med kattvakten - supermycket