27 juni 2008

Freestyleutmaning med midsommartema



Jag har hittat en jätterolig utmaning i maxells blogg: http://maxellexam.blogspot.com/2008/06/weekly-challenge-2-midsummer.html
Om du gillar freestyle och bra musik så är hennes blogg verkligen värd att besöka.


Man skulle inspireras av några midsommarbilder och göra ett freestylealster. Jag har gått och klurat på den ett par dagar nu och så här blev det. Inte så mycket midsommar kanske, men jag har i alla fall inspirerats av bilderna i maxells blogg. Jag plockade färgerna och det psykideliska ( hur f-n stavas det? Janne säger psykadelisk, fast det låter också fel, men äh, ni fattar nog..) Man skulle tänka outside the box och det har jag gjort, eller rättare sagt beside the path. För mig är freestyle att ta vad man har och att skita i alla regler om hur det borde vara.

Jag har använt mig av en plastpåse från Kappahl. Jag klippte ut en del av det snygga mönstret. Jag har också använt en bit grön plast som satt runt en tvål. Och så har jag använt kartongen från en sexpack bärs. Den körde jag i cuttelbugen, med en embossingdie, och då blev det så här snyggt om man ser till att få mönstret fint på den kartongfärgade insidan. Allt är fasthäftat, även tuppen i filt och trollsländan i papp. Mänga häftklamrar gick det åt, men såna är ju rätt billiga och jag gillar den råa känslan de ger. Janne säger att den blev helt galen, men jag gillar den. Det är skoj att bara rocka loss när an scrappar ibland. Det är då det blir riktigt kul!

11 kommentarer:

Alexandra Lindgren sa...

den var ju hur häftig som helst! vilka roiliga idéer du hade. plastpåse, plast, öl...wow!

Helena sa...

Superhäftigt :)

Karolina/karehed sa...

Vilken cool LO! Roligt att använda annorlunda material. Önskar jag kunde vara lite mer freestyle! :0)

M@gs sa...

Sååå coool. Verkligen Vild och galen. Snacka om Free.
Kram

Anonym sa...

Ashäftig, skitkul idé!

Ha en bra dag, kram

Jeanette sa...

Vilka idéer du har. Blev "psykadeliskt" snyggt!:) Sen behöver ju kvällen inte vara slut när 6-packen är det ha ha....

Anonym sa...

Grattis Titta in i min blogg .. :)

Anonym sa...

me Like a lot!!!!!!

Anonym sa...

Den är SKITCOOL, vännen!

Kram!

maxell sa...

Mmmmm mumma. Jättemycket mumma! Så pass mycket mumma att du bör kika i min blogg. ;)

maxell sa...

Well, well. Nu får du kika igen i min blogg. Jag utmanade dig. :)