12 februari 2008

Tjejsnack om att äta ute

Hur ofta äter du mat ute?
Det varierar. Middag äter jag väldigt sällan ute, men beställer hem någon gång i veckan kanske. Lunch blir oftare. Allid när vi har studiedag i skolan äter i ute, och ibland när jaär ledig unnar jag mig att äta lunch ute.
Vad/vart äter du då helst?
Är det lunch vill jag gå på någon testaurang som har fräsch lunchmat, middag har oftast blivit på Banken, när jag äter med arbetskamrater. Vi gillar det stället.
Vad har du på din favoritpizza?
Olika, beroende på vilket humör jag är på, men nästan aldrig skinka.
Provar du ofta nya ställen/maträtter, varför/varför inte?
Ja, jag är nyfiken av mig och testar gärna nytt. Gillar buféer, gärnavegetariska sådana, där man kan plocka och smaka lite av varje.
Går du ofta på café och fikar, vad?
Inte så ofta faktiskt, det var mest innan barnen som jag gjorde sånt. Eftersom det är så sällan numera så väljer jag alltid det allra godaste. och kaffe såklart, massor av kaffe.

För övrigt så ska jag om en timme befinna mig nere på stan utanför Mrikas jobb, för vi ska ut och luncha. Det är min lediga dag idag, så vad passar bättre än en lunch med bästa kompisen. Ett urmärk och gott sätt att umgås utan ungar som kräver all uppmärksamhet.

Idag på morgonen har jag varit på ett slags uppsamlingsmöte på previa, tillsammans med min chef. Det känns bra. Vi jobbar åt samma håll och det finns folk som gör sitt för att det ska bli så bra som möjligt för mig att komma tillbaka i arbete igen. Men heltid vill jag få aldrig mer tillbaka till, känns det som.

Hej hopp!

Inga kommentarer: