16 februari 2008

Skojig lördagsförmiddag!

Tack Maria för att du tog med mig till Borlänge och Dala Syfestival! Jag vet att du läser, fast du inte skriver några kommentarer.

Vi har haft en mycket trevlig förmiddag i Borlänge, jag och Maria. Hela den där hallen där man spelar på trav var full av utställare. Många fina saker har jag sett idag. Det är så roligt att se människor som är duktiga på det de gör. Men en sak slog mig. Många som var där var äldre. Var är alla unga. Är unga människor i Dalarna inte intresserade av hantverk, eller låg de fortfarande och sov när vi var där på förmiddan?

Jag köpte pärlor. Det var jätteskoj att gå runt där och plocka i små påsar, av alla möjliga sorter. som att köpa smågodis ungefär, fast lyxigare. Har suttit här hemma och plockat med dem och sorterat nu. Tygbitar blev dt några också. Några såna mindre, i fina blå toner. Alltså, det finns grymt många fine tyger att välja mellan. Tänk om jag bara kunde sy. men jag får väl öva nu då.

Här har lugnet lagt sig för en stund. Emil tar en sen tuppis och Anton har gått iväg med sin farfar för att köpa lördagsgodis. Vi är tysta och njuter av det en stund. Sen ska vi upp till Citygross med båda. Om vi törs(?!) det kan liksom bli lite smått kaos när man åker dit med de små gullisarna. Lååånga korridorer i en affär gör att de små liven blir som besatta. Måste springa....riva...slita...tjata....slänga sig på golvet....springa lite till...vråla....ge föräldrarna panik! Uschiamej. Vad ger vi oss in på?

1 kommentar:

Camillha sa...

Kommer du på syfestivalen i helgen också??
Min mamma har stått där några gånger och sålt lappteknik-grejer och i helgen följer jag med och har med stämplar och papper och sånt!