14 februari 2008

Hjärtan överallt

Idag har det varit alldeles helt otroligt fullt av hjärtan överallt. Först i morse öppnade jag hjärteswappen som vi hade på svensk scrapbooking. Jag fick ett vackert kort, stora fina brads och blommor i blå toner av bitte 71. Tack! Jag blev så förälskad i de blå blommorna att jag använde dem på kortet här ovan. Det gjorde jag på förmiddan idag och gav bort det till min man sen tillsammans med en pocketbok. Den vågiga kanten är inspirerad av kortet jag fick av bitte 71.
Det kom ett alla hjärtans brev på posten också, från Solveig, min pappas fru. Barnens bonusmormor.Tack Solveig, om du läser! Jag blev jätteglad för det var tidningsutklipp på min mamma, från caféöppningen. Och så var det varsin present till barnen. Anton fick en fin dinousariemagnet och Emil fick en sak han verkligen blev kär i, en liten plånbok med Bärgarn och Chick hicks.
Sen slog jag in paket till barnen. Emil fick en bok och en liten ryggsäck med Barbapapa. Anton fick en bok om väder och ett Supermanbadskum. Efter dusch fix och snabblunch stack jag till ica och köpte fem (!!!!) askar geléhallon. Två var till de klasser jag hade idag och en ask till min familj.
På jobbet blev det kärlek för hela slanten i både sjuan och åttan. Åttorna blev det riktigt lyckat i. De tyckte de hade ett roligt vitt fält. Det tycker de inte alltid eftersom vitt fält är en lååång lektion från två till fyra på eftermiddagen.
När jag kom hem så möttes jag av en stolt kille som hade pysslat till mig och sin pappa. Anton hade gjort ett stort fint hjärta till oss. Barnen och Janne öppnade sina grejer och Janne stack tillbaks till jobbet. Men han var snabbt hemma igen, med köksbordet.
Äntligen har vi köksbord igen, efter en nätt makeover. Bilder kommer en annan dag. Sen fick jag ett plåthjärta med choklad i. Fint och gott, och en sån där plastlåda med fack i, till pysselsakerna. Kanske inte jätteromantiskt, men mycket välkommet. Tack vännen!
På kvällen fick vi ännu mer hjärtan, i alladinchoklad, av svärisarna. De var här på fika; vaniljhjärtan och pågenhjärtan fick de. Sid och Scrat fick också mums. många salladsblad!
Så - nu behöver jag nog inte så många mer hjärtan idag. Fast det är klart, jag måste kolla till hjärteswappen igen, och se om alla fått sina. Jag tror tyvärr inte det.
Ta hand om er själva! Först när ni gjort det kan ni orka med alla andra. Tänk på det.

1 kommentar:

bitte71 sa...

Oj, vad fint det blev! Så roligt att du tyckte om blommorna och det andra också!
Kram!