15 februari 2008

Ljuset är tillbaka i stan

Än dröjer det nog innan vintern viker hädan, men mörkret har i alla fall gluggar nu. Idag har det varit en sån där underbar vinterdag, som man vill minnas och hålla kvar vid ett tag. Ganska kallt, men klart och soligt. Det har slutat blåsa också. I morse när jag lämnade ungarna hos dagmamman vid åttatiden så fortsatte jag bara att gå, i nästan två timmar. Visserligen med ett stopp i en affär, men ändå. Det var härligt. när jag kom till jobbet vid halv tolv, var det med mer energi än på länge. Såna dagar är lättare, man klarar mer, till exempel att nästan hela lunchen försvann i elevsamtal.

Den här energin är fantastisk. Jag har inte haft ångest på hela veckan nu. Kanske är jag på väg. jag hoppas det. Men det är klart. Jag får nog vara beredd på bakslag.

Kortet ovan är ett sånt där bra att ha kort utan egentlig motiv eller text. Blått är fint, tycker jag, och jag har ganska många fina papper. Man måste liksom inte stämpla alla kort. Ibland måste man låta alla vackra papper som finns tala för sig själva, eller med varandra då, som i detta fall. jag vet inte vad ni tycker, men jag är nöjd. jag tycker att det är ett fint kort.

Fredagkväll nu, det är bra. Gillar fredagkvällar, myskvällarna!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar också blått...och allt behöver inte vara stämplat...kortet är vackert!

Cath. sa...

Vilket snyggt kort, måste jag lifta...

Anonym sa...

Vilket snyggt kort=)
Vad snyggt det blev med de olika mönsterpapprena som du har lagt lite som ett mönster.
Superfiiiint!
//Jenny

Anonym sa...

Hej, vilket fint och annorlunda kort. klart man kan använda "bara" olika papper, det blev ju jättesnyggt det kortet.
Måste jag nog lifta nån gång, hoppas det är okej. Jag är ny här på din blogg, hittade länken nånstans. Du gör jättefina saker!
Ska lägga in en länk hit från min nya pysselblog om det är ok? Om inte så skriv en kommmentar hos mig så tar jag bort dig.
Mvh Annelie