13 februari 2008

En bra dag

Bilden föreställer ett kort, men jag är inte så bra på att scanna rakt.

Idag har det varit en bra dag. Jag har jobbat mycket och fått en hel del gjort. Idag var det en sådan där dag som jag inte har haft på mycket länge. Jag tyckte att det var riktigt roligt att jobba! Jag kände glädje i det mesta jag gjorde idag och jag ser fram emot bra saker som vi kom på idag när vi satt och planerade för världsbokdagen, som infaller den 23 april. Det är lycka att få känna glädje i arbetet igen. Det är lycka i att engagera sig igen, och att vilja engagera sig. Läsprojektet är roligt och där vill jag engagera mig. Vi har en svår nöt att knäcka. Hur skapar man läslust hos såna som inte alls vill ta i en bok, än mindre läsa i den? Sånt får mig att bli engagerad.

Om några veckor ska jag gå upp till halvtid, och det känns bra just nu i alla fall. Vi har fått till ett bra schema, och bitar faller på plats. Jag gör sådant jag känner mig säker i och trivs med. Jag vet att jag är en bra svensklärare, men tycker att SOn är tunggrodd och jobbig. Alltså skippar jag SOn. Jag gör det jag tycker är roligt.

Jag har sovit riktigt dåligt i några nätter nu, men inte haft så mycket ångest i alla fall, utan mest varit trött. Så det känns okej ändå. Jag mår nog så bra som man kan i just det stadiet av tillfrisknande som jag befinner mig i nu. För jag tänker att jag är på väg att bli frisk i alla fall. Men inte framme, än. Jag jobbar på det.

Har skapat massor på slutet men inge gett mig tiden att fota. Massor av kort har jag gjort, och så har jag börjat på ett album som svärmor ska få på sin födelsedag. Köpte ett stort fint album som jag dekorerade själv. Lägger i några layouter och fyller på efter hand. Jag hoppas att hon blir glad.

Jag håller på med lera också, cernitlera. Har gjort en hel drös med färggada prylar som jag tänkte använda till kort och layouter sen, tror jag, om det blir bra.

Alla hjärtans dag i morgon: undrar just om nån tänker på mig då? Vi ska köra kärlekstema i skolan, inte sånt med rosor och brev som bara vissa får, utan på annat sätt, för alla. Mina barn ska få några små presenter av mig, och kanske min man. Fast jag vet inte. Kan man ge bort en makaber bok på alla hjärtans dag. Han gillar ju såna böcker och jag har köpt en som jag tror han vill ha. Undrar om jag får något? Jo, det får jag, från swappen! Undra sa flundra vad det är!


5 kommentarer:

Cath. sa...

Vilket härligt kort! Jag gillar den där stämpeln... borde köpa den själv men man kan inte ha allt!
Det ska bli spännande att öppna swapp-kuvertet imorgon... nog det enda jag får men vi firar inte så mycket. På vår skola har de blommor till salu, jag blev helt upprörd när jag fick reda på det. Men jag har (tack och lov) lite yngre elever så vi tar upp Alla hjärtans dag på annat sätt!

Ilus sa...

Vad glad jag är att höra att du har haft en bra dag!! Hoppas det kommer flera sådana snart!

Härligt kort! Gillar den halva dubbla blomman och gemet! Snyggt!

/Maria

Anonym sa...

Åh så fint kort!!! :)

Sofia Eriksson sa...

Jättefint kort!!!!!

Visst är det härligt med bra dagar? Såna behöver man fler av, och ju längre tiden går så blir ju förhoppningsvis de bra dagarna fler än de dåliga.

Alla hjärtans dag... hmm, jag vet inte det jag... Tycker att det väldigt mycket är ett köpmannapåhitt, och ser nog gärna att man kan fira "kärleksdagar" lite nu och då. Men okejdå, naturligtvis så vill jag prata med min älskling imorgon. Jag är helt säker på att jag inte får nåt av honom, för han har ingen aning om att det är Alla hjärtans dag imorgon (eller hade ingen aning innan jag berättade det för honom tidigare idag). Han skulle ha fått ett kort av mig, men jag glömde bort att posta det. :D

Kraaaaam!!! (Och ha en TREVLIG alla hjärtans dag, för tekniskt sett så är det faktiskt alla hjärtans dag nu, eftersom jag är uppe och skrotar vid denna sena timme... sovmorgon imorgon. :D)

Anonym sa...

Ett sånt fint kort!
Kul att höra att din dag varit bra...!
Ha en fortsatt trevlig Alla Hjärtans Dag!