28 december 2007

Men de är söta också...




Ville bara visa vad söta de kan vara. De fina pyjamasarna har de fått i julklapp av sin dagmamma. Anton tycker att det rosa täcket är så fint att man inte kan ha något påslakan på det, fast det är klart. Bilderna är från förra veckan och nu har han ju fått spidermanpåslakan. Undrar om jag någonsin får ta av det. Emils lakan tycker jag är ascoolt retro. Det har vi ärvt av en tant och det är nog från sjuttiotalet. Nu ska jag gå och titta lite på dem när de sover. Älskar att se på mina barn när de sover. Det gör jag varje natt. Då är allt bråk och tjafs borta. Har nyss plockat glaskulor ur marsvinsburen och ett nytt spel från golvet. Emil var ensam i rummet i max fem minuter när vi andra inte var klara med middan och hann med ett dubbelbus. Men som nån sa: vi får väl skylla oss själva som döpte honom till Emil.
I morgon är en ny dag och då gör jag ett nytt försök att vara världens bästa mamma. Man får aldrig sluta försöka i alla fall!


3 kommentarer:

bitte71 sa...

De är ju hur söta som helst dina barn! Det finns inget finare än små änglar som ligger och sover, jag brukar också alltid gå en runda och titta på mina gullungar när de somnat, då glömmer man genast om de varit jobbiga under dagen:-p
KRAM!

Anonym sa...

De är UNDERBART SÖTA, vännen! Vilka rådjursögon... man smälter ju direkt. Förstår att det känns jobbigt att höra omgivningens gliringar, det gör ju så ont när någon säger nåt dumt om ens barn. För dig är de ju finast i världen. Jag ska också gå upp och titta på mina sovande sötisar nu. De är fruktansvärt krävande just nu, båda två, efter att ha tillbringat nästan hela december inomhus. Halsflussarna har avlöst varandra i flera veckor nu, när den ena har tillfrisknat har den andra blivit sjuk, och nu på annandagen åkte sambon på också... Det var nog det värsta, attan vad gnälliga de är, gubbarna!

Och stort lycka till med att börja jobba igen. Du ska se att det värsta blir att gå dit första dagen, sen tror jag det kommer att kännas bättre. Själv är jag lycklig över att ha överlevt mitt livs värsta termin, och tänker att det bara kan gå åt ett håll nu, uppåt. Vårterminen är alltid lite lättare att hantera, det blir ljusare och loven duggar tätt...

Stor kram på dig!

Anonym sa...

Ja barn är så söta när de sover och man glömmer verkligen allt gnabb som varit under dagen när man tittar på dom när de sussar så sött . brukar oxå gå in en runda och titta te dom innan jag själv gå och lägger mig . ibland bär jag till och med med mig samule övet till min säng ! ;)