10 december 2007

Ett litet ord, ord 24 och 25


Nu är det många ord igen, extrautmaningar och ordinarie. Det här är veckans två ordinarie ord. Nummer 24 heter längtar och på min layout är rubiken dubbeltydig.längtar enil efter en sån där stor sak och så handlar det om att jag längtar efter att få höra honom berätta. Han fyllde ju två i somras, men pratar ytterst lite fortfarande. jag längtar otroligt efter att få höra hans tankar i ord.
Numemr 25 var jag, och ja, ag har aldrig gjort en sån där rutig layout förut. pasar ju utmärkt när man ahr gott om små pappersbitar. Fick idén när jag rev bland korten och hittade dessa. Texterna fick bli lite affirmationslika. jag vet att ajg måste jobba mycket med mig själv, eftersom jag är i den situation jag är i. Därför skrev jag så.
Ordet som ska in innan midnatt är snö. det får jag nog klura lite på. Men det är klart, det dök ju upp en del nyframkallade kort.
Har precis pratat med Ingrid, min arbetskamrat. Det var roligt. Det känns gott när någon bryr sig! Hoppas jag orkar följa med till julbordet nästa vecka.

1 kommentar:

Lisbet sa...

Härliga färger på dina LO´s