25 december 2007

De två sista små orden, #28 och #29


De allra sista två orden för i år var stjärna och slut, men mina ska läsas i omvänd ordning. De handlar om samma händelse, nämligen om när Emil för ett år sen välte granen. Synd bara att jag inte kan få till ljuset lite bättre. Det syns ju knappt hur layouterna ser ut nu i detta taskiga ljus. Färgerna blir blä, sorry! kanske går det lite bättre att se om du klickar på bilderna.
I år har granen stått still hittills, men den står här och buffar på datorskåpet, vilket är lite irriterande. Julen har varit ungefär som vanligt. Dvs man säger att man inte ska ta i så mycket, men så blir det ändå galet mycket paket och mat. I natt låg jag vaken och mådde rejält illa hela natten. Jag misstänker att det var julmaten och godiset och julmusten, eftersom jag mår bra idag igen. Ungarna är uppskruvade till max av alla paket och all spänning som varit.
Lugn dag idag. Hoppade över släktkalaset och det var nog bra. Alltså, det var säkert trevligt där, men jag känner att jag inte riktigt fixar såna sammankomster just nu. Och så behövde jag verkligen vila. Jag har sovit middag idag, och det gör jag aldrig annars. Sen har jag scrappat hela eftermiddagen och det var så mysigt. Har ju inte pysslat alls sen i onsdags tror jag.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken busig grabb! Tur att han inte gjorde sej illa...

Skönt att du vilat och scrappat; låter som du gör det bästa möjliga av julhelgen :-)
KRAM!

Anonym sa...

Vad härligt att du hunnit scrappa en del nu i julhelgen! Vad många alster du gjort till ELO, jag är imponerad! KRAM