7 juli 2009

Sjukdom och städning...

Det har ju varit lite kasst väder de senaste dagarna, så vi i familjen har stannat inne. Vi har ägnat oss åt sjukdom och städning. Emil åt sjukdom och jag åt städning. Han fick magsjuka i söndags och behöll inget på hela dan. Igår blev det feber i stället, men inget kräk, fast å andra sidan inget käk heller. Idag har han ätit, men är inte helt ok i magen även om han inte verkar må illa längre iaf.

Jag har gjort rent hus på övervåningen idag. Ägnade massor av timmar åt rejäl städning, men blev inte klar. Skulle behöva sortera om alla leksaker också, men hann inte. Får väl fortsätta en annan dag då.

Vad de andra tre har gjort vet jag inte riktigt. Men de har varit här i alla fall....

Det som är bra med att bara vara inne är ju att man inte gör av med en massa pengar. Vi har en del just nu, men det kommer nog att bli knapert senare i sommar. Alfakassan tror att Janne preliminärt kommer att få pengar någon gång i september. Han har varit arbetslös sen den 18 april!! De har ungefär tolv veckors väntetid och det har det ju gått nu, men arbetsförmedlingen lyckades glömma bort att anmäla honom till alfakassan i två månader. Suck! Tur vi fick tillbaka lite på skatten.

Nåja, vad är väl en massa pengar? Bara man har så man klarar sig någorlunda så är det ju OK, och det gör vi väl den här gången med, hoppas jag. Bara det inte ramlar in en massa superhöga räkningar....

Skulle vara bra att sälja en del kort nu, men jag är för feg för att fråga på nån butik. Men om ni känner nån som vill köpa kort så vet ni ju vart jag finns.

Inga kommentarer: