27 juli 2009

En liten lådda

Som jag gav bort till en go kille som gillar rosa. Han fyllde sex år förra lördagen och jag gjorde en låda av ett flingpaket och klädde den med rosa papper. Jag hade inget bra att lägga i, eftersom hans presenter inte fick plats i den, men marsmallows tänkte jag nog att han skulle gilla. Och det gjorde han.

Nu är alla kalas äntligen över. Vi har nu varit på sex kalas på två veckor, varav tre hemma hos oss förra veckan. Emil hadekalas i dagarna två i helgen och är sååå nöjd med alla fina saker han fick. Han lekr och leker med alla grejerna och älskar hela världen, låter det som. För han går runt och berättar för oss alla hur mycket han älskar oss.

Idag har vi sjuårig bröllopsdag Janne och jag, men vi har inte firat något särskilt. Vi får väl kanske göra det om tre år då, när det blir tio år.

Sitter här och lyssnar på webradio och det blev den där "I wish I was a Punkrocker" eller vad den heter. Jag tänker alltid på min arbetskamrat när jag hör den, för hon hade den som mobilsignal ganska länge. Inser jag att jag inte ska jobba på länge än och det känns konstigt. Kommer inte att sakna själva jobbandet ett dugg, men jobbarkompisarna. Jag kommer sakna fikarasterna och luncherna ( i den mån man hinner med såna så klart). Behöver åka ut till jobbet och städa av mitt bord, men väntar nog tills de andra kommer tillbaka. För inget är så öde och tråkigt som en alldeles tom skola.

Nu ska jag göra sånt där som är riktigt tråkigt, betala räkningar. Det är så seeegt, men i grevens tid nu. Orkade inte slå på datorn igår.

See ya

Inga kommentarer: