28 juli 2009

Inte vrida på mobilen

när man tar bilder till bloggen märker jag. Idag var vi på BVC med lilla Joel. Vid två månaders ålder är han 57 cm lång, har ett huvudomfång på 38,4 cm och väger hela 4760 gram. Han börjar ju bli en jätestor kille.

I morgon ska vi dra till Gävle en sväng, eller till Valbo och Ikea. Ska försöka få tag på såna där små minibyråar att ha pyssliga prylar i. Har fått pengar i födeledagspresent som jag tänkte spendera på lite bra förvaring. Inte allt kanske, men lite. Städade undan varenda pysselpinal för en vecka sen och har inte tagit fram något sen dess, för jag är rädd att stöka till. Nu ser min man att jag lider och säger att jag får stöka till, men jag vill inte förrän jag fått tag på förvaring. Och på Ikea har de ju såna där bra små minibyråar i plywood. Vi har varit runt hela stan här efter såna, men det verkar vara Ikea som gäller. Och där är det ju bra pris också. Med lite vit färg blir de nog jättebra. Emil ser fram emot att han ska få gå på restaurang och äta köttbullar i morgon. Det blir en riktig höjdare för honom. Anton han ska få en ryggsäck, första skolväskan ni vet, han börjar ju förskoleklass om några veckor. Joel... ja... han har ju fattat detdär med att skor är grejen... men han får nog inte shoppa alls, för han behöver just inget för tillfället. Han är nog glad ändå.

Sitter här och tittar på en bunt gamla trägalgar som jag fått av Solveig. Jag funderar på hur jag ska göra är jag målar dem. Ta bort texten eller inte. Det är lite roligt om texten lyser igenom också, kan jag tycka. För på en står det Orsa, tel 5. Jag menar, om man kunde ha ensiffrigt telefonnummer när det begav sig... ja, då är de tnog et tag sedan det begav sig. Det lutar åt att jag behåller texterna. Det är lite roligt med dem, tycker jag. Jag har fler uppe i garderoberna.

Är inne i en hemmapularperiod. Smygkikar på fina tapeter också och drömmer om att göra om i vardagsrummet när vi får råd. Kollar och drömmer, men får väl vänta tills vi blir aningen rikare. Funderar på om det är finast med mönster som är vitt i vitt, som uppe i sovrummet, eller om man ska ta en färg som lyfter fram både vita möbler och braskamin. Ljusblått eller turkost kanske. Turkost är bra fint alltså....

Ska bli kul att koma iväg en stund i morgon i alla fall.Udrar just om det finns något roligt att se i Valbo eller på vägen dit....

Inga kommentarer: