12 juli 2009

Liten utflykt igår





Igår var vi och familjen Hedgårds-Östberg på en liten utflykt, till Orsa Grönklitt. Vi hade en jättetrevlig dag, med omväxlande väder och omväxlande barnuppförande. Men som Marika sa:
"Om man har så evinnerligt många barn, så får man vara glad om nån är snäll." Och ja, alla barn var snälla i omgångar i alla fall... eller ganska snälla nästan hela tiden. Och vi hade ju trots allt sex ungar med oss.

Det var solsken, duggregn, vanligt regn, ösregn, spöregn, en stunds rejäl blåst och några åsknallar i omgångar, men vi hade ändå rätt flyt med vädret. Vi befann oss precis i närheten av ställen där man kunde gå in varje gång det satte igång, så det blev några språngmarscher med alla barnen på vägen ner.

Vi tog massor av bilder och jag måste säga att jag är jätteglad för den nya kameran som vi köpte för ett tag sedan. Den är super om man jämför med den gamla. Ska nog skriva ut några bilder sen så att jag kan scrappa lite.

Joel sov hela tiden nästan där borta, men det fick jag äta upp igår kväll och inatt. Eller rättare sagt. Han försökte äta upp mig! Anton och Emil gör just nu sitt bästa för att reta gallfeber på varandra och puckla på varandra. Borde kanske stänga av och styra upp något. Eller gå upp och ta en dusch och låta Janne styra upp.... Japp, så får det nog bli! Det är ju inte han som varit vaken med hungrig bebis en gång i timmen hela natten.

1 kommentar:

Sofia Eriksson sa...

Jättefina bilder på jätteläskiga djur! Tycker att du gjorde helt rätt om du gick och tog en dusch och han som är utsövd fick styra upp gallfeberiet! :D
Kram, Sofia