6 februari 2009

3 kort och lite andra fredagstankar



Här kommer tre kort som jag gjorde härom kvällen. Jag har sneglat lite på skissen som var hos kortskissen den här veckan. Det var en sån där bra skiss som man vill göra många kort av. Ni får ursäkta att jag inte har redigerat bilderna, men orken fanns inte för det.

Märker att jag är väldigt svag för peel-offstickers just nu. Särskilt grattistexterna. Måste nog köpa nya snart.

Njuter av min fredag ensam hemma. Har pluggat hela förmiddagen och nyss var Janne hemma och lunchade med mig. Det verkar som om jag kan våga börja dricka lite kaffe igen. Har inte mått så bra av det, så jag har inte druckit sånt sen jul. Men nu blev det en liten kopp efter maten och det var bara så gott.

Ser fram emot en trevlig kväll med Pappersvindengänget. Männen ska få vara med idag också. Så jag och Janne ska alltså hemifrån tilsammans utan barn ikväll. Det händer ju inte så ofta. Det blir ruskigt skoj!

Janne har rådfrågat sin chef, som kan allt om det där med husrenovering (eftersom det är just en byggfirma han äger) lite om det som var på huset vi tittat på. Och ja... Det skulle kosta minst en halv miljon att åtgärda några av felen. Och då snackar jag inte lull lull och sånt som gör det snyggt, utan måstegrejer som man helt enkelt bör göra å en gång. Och då var inte ens problemet med det läskiga möglet nere i bastun/duschrummet medräknat och inte heller alla plåtskåp till element från 69 medräknat. Så nu är vi helt säkra. Det där är inget hus för oss, inte för det priset i alla fall. Synd för Anton då, som tyckte att källaren var så cool! Lille gubben!

4 kommentarer:

Anki sa...

Så kul att kort från samma skiss kan bli så olika. Jättesnygga! Dedär grattistexterna får jag leta reda på.
Trevlig helg!

Kamilla sa...

ÅÅÅ Så fina kort :D Jag föll pladask för det översta!
ja, ibland orkar man inte redigera!! men det behövs inte heller ;)
Kram kram och ha en härlig helg!!

Anonym sa...

jättefina kort! Blir lika glad varje gång att vår blogg inspirerar

E sa...

Så fina dina tolkningar blev. Min favorit är nog det 3:e kortet! Tack för titten i min blogg.