11 november 2008

Rensar skallen från tankar innan läggdags.

Näe, inte jag va? Orden kom just bortifrån laptopen där ärkedatanörden sitter. Han slängde ur sig det när jag insåg att jag missat Äntligen hemma idag.

Jag och Anton hade en lång diskussion innan han skulle sova. Han är ganska skärrad över sitt tilltag så här i efterhand. Jag hoppas att vi inte skrämde upp honom alltför mycket vid köksbordet tidigare ikväll, men tillräckligt för att han inte ska göra om det.

Har forumsurfat och jobbat om vartannat hela kvällen. Snacka om split vision! Men nu tror jag att kvällens sista jobbmail är skrivna. Det blev rätt många idag! Borde sätta mig och jobba ett par timmar till utan dator, men vet inte om jag orkar. Det har varit supermycket idag. Det är så jäkla intensivt på jobbet nu. Är mitt uppe i utvecklingssamtalen nu och nästa gång kör vårt stora projekt igång. Jag och två lärare till ska hålla i en skrivarskola, som är ett alternativ till nians prao. Två veckor ska vi hålla på. Mycket hårt arbete återstår innan vi är i hamn, men det mesta klaffar bra nu. Alla personer som kommer utifrån har svarat och är med på noterna vad gäller tider osv. Det blir visst en jättegrej av det här.Men det är roligt, för det är ett projekt jag drömt om att genomföra i flera år. Och i år hade vi en del extra pengar till det. Från myndigheten Skolutveckling, ni vet den där nerlagda.

Det ska bli jätteroligt att köra igång, men slitit tror jag. Vi ska ha nästan alla våra vanliga lektioner plus skrivarskolan igång samtidigt. Jag kommer att undervisa nitton extra klocktimmar de närmaste två veckorna plus att jag har några utvecklingssamtal kvar att göra. Vi har dessutom jobbat med detta både på höstlovet och på en söndag tidigare i höst. Inget som ryms på något sätt i förtroende tiden vill jag lova. (Förtroendetiden= 10,5 timmar extra som lärare jobbar i veckan förutom den arbetsplatsförlagda tiden för att tjäna in bla sommarlovet) Risken är dessutom att vi inte får något extra betalt för det. Ni vet, lärare ska ju kunna trolla med knäna och göra allt gratis. Men vi kör i alla fall. Naturligtvis låter det skitdumt att jobba en massa extra om man inte vet om man får betalt för det. Men ibland måste man chansa för att se vad som händer. Vem vet, vi kanske gör succé. Vi har i alla fall roligt när vi planerar och vi drar åt samma håll. Det är två riktigt duktiga lärare jag jobbar tillsammans med! Det blir ett bra projekt det här!

Hur som helst så har jag en tuff tid framför mig. Jag jobbar ju egentligen bara 75% eftersom jag pluggar 25%. Tyvärr hamnar studierna i skymundan just nu, men jag fixar det inte riktigt. Jag är ju liksom en tvåbarnsmorsa som är full av graviditetshormoner just nu, dvs supertrött för jämnan.

Ooops inser att jag glömt att hänga tvätten med mina enda mammabyxor. Fan! Det får bli tights och kjol i morgon....

Mot tvättstugan!

Inga kommentarer: