15 november 2008

Inte byxlös men saftlös

Byxor bev det till slut ett par. De var så där, men fick väl duga, för något bättre hade jag inte att välja på. Och nej, Jessica, ingen bild.

Så nu kan jag pusta ut på den fronten. Men så var det det där med apelsinbegäret... Ja apelsiner is the shit. Tyvärr kan jag inte längre vräka i mig juice eller riktiga apelsiner, för jag får sån hiskelig halsbränna av dem. Men kom på för ett par veckor sen att apelsinsaft kanske kan funka. Är ingen saftfantast egentligen, eftersom saft brukar vara för sött. Men just bobs apesinsaft, den som blandas 1+7 funkar utmärkt, om man blandar den svagt. Ingen stark saft här inte. 1+10 kanske jag brukar göra. Men nu sitter jag här med tom saftflaska. Blandade det allra sista direkt i flaskan och drack direkt ur den. men nu är det inte en droppe kvar och jag vill ha mer saft...

Hm, Statoil är öppet i femti minuter till. Men jag är för mörkrädd.... Undrar om jag kan lägga huvudet på sned och be snällt... Nä, nu får jag ge mig. Men i morgon är det jag som köper ny saft. En större flaska den här gången. Det är jobbigt att vara beroende av något, men mitt beroende är nog ganska oskyldigt om man jämför med annat. Jag dricker ju för fanken inte ens kaffe längre. Från fyra koppar om dagen till högst en i veckan.... Är inte sugen.

Inga kommentarer: