27 november 2008

Piggare idag

I morgon ska jag äntligen gå och jobba igen. Det börjar blir tråkigt att gå här hemma. Idag har jag orkat vara uppe hela dan, så nu känner jag mig betydligt bättre. I kväll hoppas jag orka gå på ett föräldramöte på en skola i närheten. Vår Anton börjar bli stor. I höst ska han ju börja skolan, i förskoleklass.

Nån av oss måste handla också, för den här veckan har vi levt på kyslskåpsångorna. men ingen har orkat vare sig storhandla eller göra mat. Idag gjorde jag dock en djupdykning i frysen och lyckades få till en fiskkryta till lunch. Slurp vad gott det var med riktig mat. Älskar kokt fisk!

Fasar för att komma tillbaka till jobbet i morgon. Misstänker att mitt skrivbord består av drivor av jobb. Om eleverna skött sig så kommer jag att ha 51 deckare med mig hem i morgon för rättning. Nästa vecka ramlar det väl in 23 krönikor och 51 deckaranalyser också. Tror det är två veckor kvar till betygssättningen. En del kommer nog att bli sura, men det blir inte en halv sidas kommentar på var och en. För det kommer jag aldrig att fixa, om jag så jobbar dag och natt.

Hoppas att jag är superpigg på lördag, för då ska Janne och jag ut. Det är över två år sedan vi sist var ute en kväll tillsammans. På lördag bjuder hans jobb på julbord och respektive får följa med. Hurra för hans snälla chef! Det var meningen att vi skulle på Julgalet, en gala som verkade superrolig. Men tyvärr är den inställd, så det blir nere på stan i stället. Men det blir nog kul det med, ända tills alla blir för fulla. Då åker nog jag hem. Nykter och gravid på en krog under en lönehelg när alla är askalas är kanske inte så kul. Eller så är det det. Vi får se!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att du blir frisk så du orkar med julbordet.
Hoppas att vi ses på söndag!

Krya på dig!
/Stefan