17 april 2008

Ho... ho... hockeyfrilla, eller dalapage

Jag är trött trött trött och har ont i ryggen och vill ha choklad nu!

Sen så funderar jag på vad jag har gjort med min kära lilla son, med Emil alltså. Igår fick jag nog av att hans lugg var så lång. Han är så fin i långt hår, men den var toklång. Så jag tog en sax, och klippte lite i luggen och uppepå, men inte bak. Ungen stod inte still men jag klippte ändå, det jag kom åt. Jag tänkte att typ ho... ho... hockeyfrilla, om nån kommer ihåg den. Janne sa att det blev en dalapage. Jag antar att det inte är något snyggt. Men Emil tycker att han är jättefin. Fast det är klart, han har bara fått se sig själv i spegeln efter att jag har ruffsat till det så mycket det går. Stackars barn. Han kanske blir retad för att hans mamma klipper honom så fult. Vi får nog ta till trimmern till slut, tror jag. Eller så kanske han ska få en liten tuppkam. Det blir han nog jättesöt i.

Om ni tycker att jag är knäpp så är det något som ligger i släkten. Jag säger bara lejonklippt New Foundland.... De finns de som är betydligt värre.

Inga kommentarer: