22 april 2008

Dåligt uppdaterat här


... mest pga fullt upp mest hela tiden. På lördagen var jag ju på Dalapysslingen hela dan. Det var jätteskoj. Bilden är på en av de layouter jag hann med. Tyvärr är den helt oredigerad, men det får ni stå ut med. Det var en utmaning som gick ut på at sakpa om tacksamhet. Vi kom dit vid tio på morgonen och åkte hem strax före midnatt. Snacka om heldag med pyssel. men skoj var det och roligt pysselsällskap hade jag. Sofia/Jozie är verkligen en perfekt pysselkompis att ha med sig. Trevlig och rolig är hon också. Tack Sofia för en rolig dag. Men jag tror vi spårade ur lite på slutet va? När jag skrattade så jag grinade. Det gör vi om någon gång! Arrangemanget runt dagen var i mitt tycke perfekt. Visserligen var det min första pysselträff, men jag saknade då inget. Tack Anna-Lena och Lisa för det! Jag gjorde tre layouter och två kort (tror jag).

På söndagen ägnade jag mig åt en vintertrött altan, som numera är välstädad och redo för vår och sommar. Det är bara blommor som saknas nu.

Natten till måndagen blev Anton sjuk. Hög feber, men inget annat. Eftersom han är mitt vildaste barn så var måndagen rätt lugn här, när jag vabbade. Så då hann jag ju med ccn på kort i fokus. Jag tror att jag skickade in hela tio bidrag. Det sista la jag in sisådär tie i tolv i natt, med hela tio minuter till godo. Det är nästan som den gamla ettlitetordtiden. Då var det många uppladdningar mitt i natten här hemma.

Idag är Anton frisk igen, men inte Emil. Han är het som en kamin och tidvis sitter han bara och flämtar. Där emellan leker han lite grann. Just nu ligger han och tittar på "Koton". Vi andra känner det nog under namnet Den lilla röda traktorn. Det är det bästa han vet just nu. Till och med bättre än Blixten mc Queen.

I morgon får Anton gå iväg, så Emil får vila sig frisk ifred. Vi tror det blir lugnast så. För övrigt så är det världsbokdagen i morgon. Något som jag hade tänkt fira på jobbet med mina elever. Men jag får väl fira med Emil då. På kvällen ska jag gå på stadsbiblioteket och lyssna på bokprat. Det ser jag fram emot, för det är alltid så bra.

Hej hopp!

1 kommentar:

Kamilla sa...

Vilken underbar LO =)
Stackars småttingar som blivit sjuka..& vad kul med kotten på bron!här är det långt ifrån vår,snödrivorna är höga & asfalten på vägen syns,men det är ett tag innan det går att gå på trottoaren =)