12 april 2010

Less is more, kanske.

Det här är nog det närmsta less is more jag kommer. Jag brukar annars envist hävda motsatsen; more is more. Det var ett bidrag till scrappiz cc där fokus skulle vara på det stämplade motivet. Jag vet dock inte om mitt blir godkänt i tävlingen eftersom jag inte har stämplat utan ritat själv.

Idag är det inlämning till en av mina kurser. Jag ska senast vid midnatt leverera en kärleksnovell, en dagbokstext inspirerad av en novell av Virginia Woolf och slutligen en längre dikt som innehåller ord hämtade ur en flora. Novellen och dagboken är halvskrivna och dikten inte påbörjad. Hu! Två veckors förkylning i familjen är ingen bra skrivuppladdning. Men idag är alla iväg utom Joel och jag och han hade bara 37,8 idag, så det går åt rätt håll (hoppas jag).

Nu: kaffe, ner med Mozilla Firefox och racerfart i Word. Jag vet inte ens hur jag ska fortsätta mina texter, men med lite Spotify så ska det nog gå. Det brukar det göra.

Inga kommentarer: