16 april 2010

Friday I´m in love...

Jo, men visst är det något visst med fredagar. Det måste det ju vara när det finns låtar om den dagen och när det finns uttryck som TGIF och när fredagsmys faktiskt blivit ett vedertaget begrepp. Ja, jag vet att jag är hemma hela veckorna, men det är ändå speciellt med fredagar. I eftermiddag när alla mina killar kommer hem och landar för helgen med fredagsmyset och allt så vet jag, att i morgon är det veckan bästa morgon. Lugn och ro, ingen stress och långfrulle med tidning osv. Idag ligger hela goa fina helgen framför oss. Jag får vara med familjen och mysa. Det är livet det!



Kortet gjorde jag till min kompis Marika när hon fyllde år för några veckor sedan. Undrar hur hon har det idag. Hon och Christer och alla tre barnen är på semester i London och skulle flyga hem idag. Jag hoppas att de bara njuter av att få några extra dagars semester innan vulkanaskan har skingrats uppe i luften.

Själv ska jag göra sista skrivarrycket för veckan nu. Dikten som skulle vara inne i måndags måste bara bli skriven och inlämnad och sen måste jag in och läsa och ge respons på kursarnas dikter. Men det blir kul. Jag har också ett antal texter att skriva om samt några att bearbeta. Och så ska jag ju skriva en kulturjournalistisk artikel som riktar sig till ungdomar också samt en artikel om samma sak till vuxna. Jag har en aning om vad det ska handla om. Vad väntar jag på? Dags att skriva så att tangenterna glöder.

Ska bara hämta mer kaffe och leta efter nån juste skrivarmusik.

1 kommentar:

Cath. sa...

Superfint kort verkligen!
Det låter så härligt med skrivarkurs! Ska jag nog gå om ett par år eller så där... Nu har jag ju lite fullt upp ändå...
Att rensa är aldrig fel, borde vi också göra...
Kramar!