27 september 2007

Pay it forward


Jag hade den stora turen att bli PIFad idag av Madeleine. Det kändes jätteroligt eftersom hon är en av de personer som inspirerar mig allra mest i mitt scrappande. Hon har tillsammans med Kristina startat den helt underbara utmaningsbloggen http://www.ettlitetord.blogspot.com/ Om du som är inne här mot all förmodan har missat den bloggen och gillar att scrappa så tycker jag att du genast ska bege dig dit efter att du har kommenterat här.

Pay it forward innebär i korthet att man fortsätter att skicka en gåva till någon som i sin tur skickar till någon annan. Ja, ni begriper säkert! Ni som vill, är med i utlottningen av lite scraprelaterat material. Är du inte scrappare så får jag väl hitta på något annat. Jag lottar ut 3 pris bland er som kommenterar detta inlägg fram tom söndagen den 30 september.

Jag vet inte om jag har så många besökare här, för det brukar inte vara så värst många kommentarer. Därför har just du stor chans till vinst just nu! Jag hoppas att ni som vinner PIFar vidare!

När du har kommenterat och eventuellt besökt ett litet ord så tycker jag också att du ska ta en kik inne på http://www.svenskscrapbooking.se/ för där har jag och de andra tjejerna i Teamet en hel del skoj för oss just nu. Vi planerar för fullt inför cybercropen som kör igång helgen 6-7 oktober. Det blir självklart många roliga tävlingar och priser som defintivt inte går av för hackor. Välkommen dit!

Ikväll får det allt bli tidig nattning för mig, så jag ska strax kravla mig uppför trappen. Jag har ju varit uppe och ylat på fullmånen en hel natt nu höll jag på att säga. Kanske inte, men nästan. Är i alla fall in till döden trött eftersom min i vanliga fall snälla fina klass var minst sagt krävande idag när jag hade turen att ha dem precis hela eftermiddagen. Mina egna barn har däremot för en gångs skull varit som små änglar idag. *Tänker febrilt att jag måste ta i trä och trevar efter Jannes skalle, men icke då: Han har rymt, så jag tar i min egen*

Min make har för övrigt panikåkt till Statiol. Observera åkt, trots att det tar max tre minuter att gå dit. Han var bara tvungen att ha godis. Hemska tanke; Jag tror att han är gravid, eller har mens! Jag kan bli så då, men jag varken har eller är något av dem så jag är lugn och tänker blunda när han kommer där med sina sliskiga och onyttiga kaloribomber. Nu kom han hem och ville ha kameran för att fota fullmånen, men den ligger tyvärr på jobbet. Han är galen, varför skulle han annars göra det.
Godnatt säger jag och hoppas att det hörs eftersom jag har munnen full av colanapp, rosa svamp och hallonshot - samtidigt. Underbar karaktär va?!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det hade ju varit spännande att bli pifad :-)

*längtar till cybercropen*

Lina sa...

Jag är med! Jag vill pif:a!

Anonym sa...

Piff och puff....självklart vill jag också vara med och pifa och om jag blir piffad så lovar jag att piffa vidare. Hmm, väldans många piff blir det *fnissar*

Unknown sa...

Jag e oxå med!!! =) Viken fin kort du har fått!!!

Anonym sa...

Jag vill också vara med, verkar jättekul!! För övrigt, så, min man kan åka iväg på 6 km grusväg, till tappen för att köpa, just det, GODIS! (Och då är det inte till mig..)

Kram från Lisa

Anonym sa...

Tänk vad karlar kan få för sig att hitta på! Som det där med att åka bil när det ändå är gångavstånd - det bara måste vara en karlgrej. Min är likadan!

Skall bli spännande med cybercrop. Vi kör en super-scrapmara samtidigt här i Enköping. De som vill kommer att kunna vara med på cybercroppen oxå!
Kram,Sophia

Anki sa...

har inte glömt bort er, men får lotta i morgon. Är jättejättetrött just nu och måste sova....