1 september 2007

Extrautmaning#7 paraply

I morse var jag in och kikade på ett litet ord-bloggen och hittade dagens ord: Paraply. Shit, tänkte jag. Jag som knappt äger ett paraply. Eller, jo, jag kanske har ett, men jag har nog aldrig använt det.

Halva dan har jag gått och mässat tyst för mig själv....paraply....paraply....kanske?....näe......men,paraply.............nä......

Inne på olika affärer i Borlänge gick jag till och med och sneglade på paraplyer och funderade på att plocka upp mobilen och smygfota. Gissa om jag såg paraplyer överallt, typ i varje affär. Men, näe. Det kändes bara för dumt och skämmigt att springa och fota saker inne i affärer så där mitt i lördagsrusningen. Jag sprang förresten ut från kupolen över jätte jätte parkeringen för att hinna in i bilen innan en störtskur. Jag hade ju inget paraply.

Tills slut hade jag det: utan paraply, så klart. Naturligtvis skulle jag scrappa ordet paraply på det sätt som jag använder paraplyn. Dvs inte alls.

Då skulle jag bara hitta ett foto också... ett utan paraplyer. DET var ju i alla fall inte svårt eftersom jag säkert inte äger några foton med paraplyer på. Men jag behövde nog ett foto där man i alla fall kunde ana att ett paraply kunde vara till nytta. jag hittade tre stycken, från första gången vi körde vår syskonvagn, i ösregn, utan paraply.

För övrigt så har jag haft en härlig lördag med två arga barn i en massa affärer och ännu argare barn hemma sen. Men jag stängde öronen och scrappade lite jag. Lagade inte ens middag, utan värmde bara lite rester.

Har också lagt huvudet extra mycket på sned till mannen och bett honom lägga in hela telefonlistan på nya mobilen. Har inte orkat göra det själv, och nu har han gjort det. Hi hi!

Förresten så var jag på panduro idag. Skulle bara köpa lite lite lim. När jag kom till kassan så blev det 250 pix. Och, nej, så dyrt var inte limmet....... Hm!

5 kommentarer:

Anonym sa...

snuttisarna... både historia bakom och mitt i! Gillar det.

Marie sa...

hihi, tänk att det blev en sån fin paraplysida till sist! :)

Anonym sa...

Hej! Hamnade här när jag satt och scrapsurfade. Fin sida du har :)Ville lämna en liten notis så att du vet att jag varit här och kikat. Men så blev jag också lite nyfiken. Vad är det för "utmaningar"? Detta var paraply och före det har det varit lite andra ord, efter vad jag lyckats läsa mig till. Vem hittar på dem? Är det nåt du är medlem i på nätet, eller vad? Om du kikar in på min sida så kan du kanske se under foton att jag gillar såna där grejjer. Är redan med i tisdagstema, månadsbilden mm. (Hm, man är väll lite galen;) Kunde vara roligt med nåt liknande i scrapvärlden också. Ha en bra dag! /Maria i Kilafors, Hälsingland

Anonym sa...

WoW du lyckades verkligen få ihop en härlig layout utifrån ordet paraply. Jag är impad!! Jättefin är den. Kram!

Anki sa...

Maria: Kika in på www.ettlitetord.blogspot.com så förstår du nog vad det är. Eb blogg med roliga textutmaningar.

Tack allihopa för snälla ord. Sånt blir man gald av!