30 september 2007

Ett litet ord#11 - vänner

Den här veckan har ett litet ord utmanat oss att scrappa kring ordet vänner. Det fick bli om Anton och hans allra bästa vän Filip. De två är ett riktigt radarpar. Om mina egna vänner är det svårare att scrappa. Jag har inte så många bilder, inte nya i alla fall. Många har flyttat, eller så har jag flyttat från dem. Och några har jag nog mer eller mindre förlorat. Inte på grund av bråk eller osämja. Utan mest för att jag inte har vårdat vänskapen så bra. Jag är så dålig på att höra av mig till människor som jag tycker om. Jag tänker ofta att jag ska ringa, eller att jag ska hälsa på , men sen blir det inget av det hela. Fy skäms på mig!

Sen sitter man där ensam på helgerna. Hur svårt ska det egentligen vara att ta upp telefonen att ringa?! Ursäkterna är många som vanligt; jag har inte haft tid, jag har inte mått så bra, jag måste, jag borde...

Så om någon gammal vän läser detta: Var så säker, jag gillar dig skarpt, men jag är urdålig på att höra av mig!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Å andra sidan - om de vill fortsätta vara vänner med dig, varför hör inte *de* av sig? ;-)

Himla fin LO, förresten.

Anki sa...

De har nog tröttnat på att göra det, tror jag. Några i alla fall!

Anonym sa...

Härlig layout.. :)

Jag sitter som du, mest ensam över helgerna.. (förutom min man och alla vilda barn =D
Orkar inte ringa alla igen.. Känns osm om det bara är jag som ringer och vill inte känna mig påträngande.. Även om det var två veckor sedan jag senast pratade med någon.. :)

Kram på dig Vännen.. :)

Sofia Eriksson sa...

Känner igen det där... man ska ringa... "snart"... Sen jag blev sjukskriven så har jag inte orkat prata i telefon heller. Telefoner påminner mig allt för mycket om jobbet på Telias kundtjänst...

Jag är generellt dålig på att höra av mig, blir mest till mamma, pappa, syrran och så pojkvännen förstås. :S

Jättefin LO, och tänkvärt inlägg!!

Kram, Sofia

Anonym sa...

tack, anki, för alla fina ord om oss på ett litet ord! ha en underbar dag!

Lisbet sa...

Passar på att surfa runt lite och titta på scrap så här efter lunch. Har dröjt mig kvar och tittat ordentligt på allt och det blir man så glad av. Funderar på en ny layout att göra men har lite annat som jag BARA måste göra före. Så nu tittar jag bara.

Anki sa...

Tack snälla goa människor för kommentarerna. Ni verkar vara godhjärtade allihop. Och visst har jag väner, många nya, i scrapvärlden på nätet, där jag hänger alltsom oftast. Till exempel på ett par hak som heter svensk scrapbooking och scrappiz. Ha ha!