4 augusti 2007

Städa så det blir stökigt







De här bilderna tog jag för någon vecka sen, men konstigt nog så blir mitt scrapbord stökigare och stökigare för vare dag som går. Och det här är ju egentligen ett bord där man ska kunna sitta och äta, om det kommer folk alltså, i vardagsrummet. Bordet är enormt (vi har ätit 10 pers där), men ändå alltid fullt. Varenda gång det ska komma folk så panikstädar jag.
Pappkassar och plastlådor är då mina bästa vänner. Allt hamnar där i och sen skjutsas allt in i tvättstuga och i skrubben under trappen - sen snabbt igen med dörrarna innan något rasar ut.
Altt hamnar så klart huller om buller och jag letar ständigt efter grejor. Jag vill få råd att bygga en riktig scraphörna nu!
Den här veckan har kaoset svämmat över alla gränser, så vi har rensat böcker som galningar och lagt upp över 100 auktioner på tradera. susselulle är namnet där om nån vill köpa böcker, mycket deckare är det.
Jag har alltså mer plats i bokhyllorna nu, men fullt av pappkassar med böcker i hela tvättstugan. Suck! jag måste ju tvätta i morgon!
Igår tog jag tag i pyssel och scrapsakerna och började sortera. Slaktade locket på en låda och skar till den så att den går in i bokhyllan som har dörr. Mina papper står upp nu! Sorterade dekorationer till förbannelse. Kämpade i säkert sex timmar..... och... tor ni det är finare nu?
Nej, just det. Det är ännu mer kaos. jag orkade inte göra klart i natt och har inte haft tid idag. Så det är bara så mycket stökigare än när jag började.
Jag vill ju scrappa, inte städa. inte laga mat heller - och nu kommer pizzabudet (Janne) i hallen: Måste rusa dit innan Emil har ätit upp min med.



Inga kommentarer: