26 augusti 2007

Extrautmaning # 5 montera

Klockan halv nie på kvällen gick jag in på ett litet ord idag och hittade en extrautmaning. Ordet montera skulle scrappas.

Tänka, tänka, tänka, riva i kort - och se, som av ett under så dök dessa kort upp. Det stod inget om att det skulle handla om att montera upp, så det fick bli om att montera ner. Eller rättare sagt om allt runt i kring. Skriva ska man ju på de där utmaningarna också. Så det gjorde jag... lite... eller mycket. Jag skrev visst så många många ord att inte en minsta lilla dekoration fick plats. Jag prövade med några knappar, men näe. Det fick bli så här. En textig layout helt enkelt.

Ibland kan hon faktiskt blixtra till i både tanke och handling, och blev klar inom en timme. Men vad hjälpte det. Datorn var upptagen. Han, den där på bilden, var djupt involverad i en blodig strid på Battlefield. Som tur var så vann hans lag. Annars hade jag nog aldrig fått datorn.

Idag har varit en rätt så bra dag. Jag har jobbat några timmar och fått mycket gjort, men ändå hunnit scrappa en del, både detta och recept till en swap. recepten ska dock få dekorationer. Så de får nog ligga till sig någon dag och ropa efter något som passar.

Och en sak till. jag har färgat pannan idag. Skulle färga håret, men har nu en fint fläckig panna. Nice! men håret fick sig i alla fall en dust och lite färg. Och allt mer föll av. Skrutthår! Hoppas provsvaren kommer i morgon...

Godnatt! Nu sak jag upp och sova, eller försöka. För han, den där på bilden, ligger nu i sängen och tittar på Terminator. Precis vad man vill ha i sitt sovrum, när man ska gå upp om sisådär sex timmar igen för att starta en ny arbetsvecka. Just precis vad man vill ha ja... inte.

Hujedamej, ett sånt liv man lever.

1 kommentar:

Anonym sa...

du hann!