25 september 2009

Jag har skaffat distressdynor

Det här är mitt bidrag till Cillas tävling i bloggpartyt. Man skulle scrappa monokromatiskt, och jag valde som synes färgen brunt. Ramen eller bakgrunden är ett gult cardstock som jag klippt till och färgat in med distresser. Ovanpå det sitter ett brunt cardstick som får bilda en tunn ram runt nästa papper som faktiskt är en förpackning. Om man köper ett set med Prima Clear Stamps så ligger de i en sån förpackning. Tagsen och fotomatatan är vanliga albumblad som ajg har misshandalt med olika distresser och Perfect Pearl. jag ahr stämplat lite huller om buller med Primastämplar också, och chalkat runt kanterna. jag har klippt swirls ur ett Createpapper och satt massor av blommor framför lite brun tyll. Rosorna var inte bruna, men jag försökte färga in dem med chalk. Det samma gjorde jag med organzabanden som var i fel färg, fast med distressdyna. Aet har ajg stansat ut ut ett pastapaket.
Pysselpetra är också med i bloggpartyt och hon skriver så här:

Jag bjuder på en teknikutmaning! Du ska använda dig av distresser eller spray-mist och det måste finnas ett hjärta med på din LO/kort/alter.

Jag hade ingen spraymist, men blandade distressrefill och perfect Pearls i en minimister och sprayade. Det syns inte jättetydligt på bilden, förjajg gjorde det rätt ljust. Jag har också färgat in ett svagt mönster med distresser och stämplat med dem. Hjärtat är också infärgat med distress, men bladrankan är ritad på frihand och målad med akvarellpenna.

Jag vet att fotots kvalitet är lite shabby, men det blev så när jag testade att scanna av och skriva ut med min gamla skrivare. Kunde dock inte slänga det, utan tänkte att det nog skulle passa på någon layout.


Ha en skön fredagskväll!!

7 kommentarer:

Minkamera sa...

Men jädrar vad fin den är!!!!!

pysselpetra sa...

Underbara Layouter båda två. Så otroligt kreativ du har varit med det gula/bruna bakgrundspappret!!! Älskar det .
Och även bidraget till min tävling är ljuvligt. Tack
kram
Petra

emmy sa...

åååh anki!!
de är helt underbara båda två!
men kan inte låta bli att gilla det med fotot på dig lite extra!

CillaT sa...

Jättehärliga layouter=) Och vilket jobb med den bruna, men läckert blev det! Roligt att du ville vara med i min utmaning!

Kram

Pippin sa...

Jättesnygga LOs. Den bruna är fantastiskt vacker. Och visst är det kul att leka med distressdynor. Jag har också använt kuvertet där Primas clearstamps ligger. Det är så snyggt.

Lisbet sa...

FÄRGERNA - denna LO är bara så urvacker. Jag gillar de här dova höstfärgerna.

Nu har jag tagit mig tid att surfa runt genom ”min bloggrunda” – sida. Roligt att du är med på sidan. Många har frågat efter en blinkie så de kan länka tillbaka som tack för att de får vara med. Nu finns det en blinkie att hämta hem på; http://minbloggrunda.blogspot.com/

sari h sa...

vad kul att även du hittar till distressdynorna... d r ju helt underbara!