28 september 2009

Han hade ju inte ont i ögonen nej...

... och därför såg han ingen anledning att fullfölja syntestet. Men vi hann göra ett öga någorlunda klart innan han la sig på golvet och tvärvägrade. Så vi lär väl tillbaka så småningom igen för ett nytt syntest Emil och jag.

Han fick dock en glass som belöning för det ögat som han trots allt undersökte synen på. Vi gjorde en mysig ensamtur han och jag till Maxi och färgaffärn. Vi hittade massor av fina tapeter som vi gillade. Synd bara att mina och Emils favoriter kom från Designers Guild och Laura Ashley. Priset per rulle är ju inte direkt smickrande och vårt vardagsrum är enormt. Nåja, nåja. Vardagsrummet är ändå inte på tur just nu. För nu är det hallen som gäller snart. Hoppas jag får tid att börja måla lite snart. Har ju allt hemma nu, utom spackelspade. Vet inte varför vi inte har någon längre, men att vi måste spackla på ett par, tre ställen. Har hittat fina beslag också att sätta på den fula garderoben när jag målat om den. De plastiga handtagen ska bort.

Eller beslag förresten? Det kanske bara heter handtag. Äsch...

Är trött nu efter en lååång dag. Ska nog lägga mig på soffan med en bok (läs sova). Natti natti!

Inga kommentarer: