28 april 2009

Tisdag nu

och ingen bild idag heller. Just nu orkar jag inte scrappa så mycket, för jag får försöka koncentrera mig på att orka med de sista jobbdagarna. Bara tre kvar nu, två på jobbet den här veckan och en studiedag på måndag.

Om nån undrar så ska jag inte till Gävle på mässan i helgen. Min farmor fyller 88 år på torsdag så vi ska på släktkalas på lördag. Hon har bjudit ut oss hela bunten på restaurang Piren i Ludvika. Har hört att det ska vara god mat där, så det blir skoj.Jag hoppas jag mår bra då! Om alla kommer så blir vi rätt många, skulle jag tro. Har tappat räkningen på hur många vi är, men kanske mellan 30 och 40 personer.

Ont i magen idag igen. Hade svårt att vara upprätt på slutet på jobbet idag. Men det är inget farligt, utan bara ligamenten, säger barnmorskan. Nu är det bättre. Känns helt okej igen.

Lilla Pyret ligger med huvudet nedåt nu, ganska långt ner i bäckenet, så det är väl tungt nedåt kan jag tro. Längtar tills det är över nu!

Nu är det väl time för matlagning här hemma, fast jag inte har lust. Hoppas hela tiden att ett under ska ske och lagad mat ska stå på bordet nån dag utan att jag behöver bry mig. mend et händer aldrig. Hur gör man för att få en ovillig karl att laga mat? Och då menar jag inte värma Gobys till ungarna till lunch, utan LAGA mat. Om någon vet hur man gör så får ni tipsa mig.

Funderar allvarligt på om man inte kan ta en fikamidag i stället, eller en glassmiddag. Det vore godare och lättare att fixa, men näe. Det ska man nog inte ge sina barn. Funderar på att ta något med masor av grönsaker i stället, så att karln i huset tröttnar på min matlagning och börjar engagera sig själv. han är nämligen stark anti vad gäller grönsaker. He he...

Inga kommentarer: