4 april 2009

Det är ingen vanlig dag...



...för det är Antons födelsedag. Hurra, hurra, hurra, hurra! Vi har firat vår älskling i dagarna två nu, med Spidermantårta och paket igår var ju kompisarna här och idag var både min och Jannes familj här, så när på ett par syrror då, som bor långt bort båda två.

Jag vaknade av konstiga knackningar i väggen idag, och konstigt nog var Antons dörr stängd fast den aldrig brukar vara det. Någon hade rätt svårt att sova och vänta. Som ni ser så blev han firad redan på sängkanten. Spidermantårta stod på menyn både igår och idag, här på bilden är det igår, för idag var det en lillebror som såg tårtan och sa "Äckligt!" och satte fingrarna i den, så den bliv lite missformad i nätet. Lillebrodern ligger och sover sen en dryg timme tillbaka, men Anton firar för fullt fortfarande och tänker göra det i en stund till med en film. Vi får väl se om han håller sig vaken.... Vi har ju hunnit med en hel del på två dagar. jag ahr till och med lärt mig att bygga om en Transforemr från bil till gubbe. Det ni. Anton är helönöjd med sin dag och gårdagen. Han har fått massor av fina saker, både leksaker och kläder och pengar.

Sen ska jag få se på Bondfilm om jag orkar. Vi hyrde till oss själva med idag.

Idag har jag förresten fått fina kläder av Marika. Hon hade fyndat flera plagg jättebilligt till mig, fast de kostat väldigt mycket från början. Prislapparna satt nämligen kvar. Mammalinne, tunika, ämningsklänning och jeans. Tyvärr var jeansen för små (stod ingen storlek på). Vad säger man när ens vänner gör sånt för en bara så där en lördagsförrmiddag. Tack snälla antar jag. Tack snälla Marika! I morgon väntar en lång lat och kalasfri söndag. Det är rätt skönt det med, men tanke på att vi kalasat i dagarna två den här helgen och faktiskt gjorde det förra helgen med.

Förresten så blommar krokusen i min trädgård fast vi har massor av snö kvar. Den tittar fram där snön har försvunnit närmast husväggen. Det är alltså vår på gång även här.

Inga kommentarer: