3 april 2009

Ett kalas fixat, ett kvar

Idag hade vi kalas för ett gäng glada barn, en Marika och en dagmamma och det gick väl... bra, men slut är jag. Har städat halva dan och fixat och donat. Städat på Ankivis alltså. Det är fullt av grejer i tvättstugan och i skrubben under trappen, men relativt fint utanför. Scrapbordet är tomt sånär som på en Spidermanduk i plast och en dator. Janne städade också..... på Jannevis. Han skulle gå upp och snabbröja övervåningen och städa det värsta, men vad gjorde han? Jo han sorterade tonvis med seriestidningar och möblerade om i Antons rum. Men bäddade i vårt rum eller tog bort smutstvätten på golvet gjorde han inte. Hm. Vi tänker lite olika ibland.
Spidermantårta har jag testat att göra också. Kalasbarnet var mycket nöjt. Han sa att tårtan blev precis somhan tänkt sig. Så jag måste göra en likadan i morgon.

Får väl nästan låta bli att pyssla i kväll trots att jag är supersugen på att göra det. Men ett kort ska jag göra, till min sötis som är fem år i några timmar till.

Inga kommentarer: