12 oktober 2008

Och så är helgen slut snart igen....

Vart tog den här helgen vägen? Ja, jag vet inte, för jag har knappt märkt av den. Har haft massor att göra men tycker inte att jag fått något gjort alls.

Har jobbat massor i helgen, men känner på mig att jag kommer att få skit i morgon ändå, av någon elev för att jag inte rätta just hans eller hennes uppsats, eller novell eller analys eller vad det nu kan vara. Ligger hopplöst efter med allt jobb just nu. Och ändå så känns det som om man försöker att komma ikapp hela tiden. Men hur mycket man än försöker så är det alltid nån som gnäller för att man kunde ha gjort lite mer. Borde nog verkligen byta yrke. Men det känns inte som det är läge för det just nu, på arbetsmarknaden. Men det vore så himla skönt att ha ett jobb där man jobbar på jobbet på arbetstid, och där folk har förståelse för att man har familj och privatliv och behöver sova ibland. Och där man fick uppskattning för det man gör. Och lön för jobbet man lägger ner och för alla år av utbildning... Tänk att ha ett jobb där man slipper ha dåligt samvete för att man ägnar sig åt sina barn på helgerna.

Längtar inte efter måndag mao. Men va fan! Det får väl gå det med. Det är ju snart lov en hel vecka. Får väl jobba ikapp då.

Det har varit cc på Svensk Scrapbooking den här helgen, och jag lämnade in noll bidrag trots att Teamet fick vara med. Hittade ingen inspiration trots att det fanns massor av roliga tävlingar. Gjorde annat i stället, typ jobbade, städade och bakade bröd (mumma!)och umgicks med min familj. Det måste man också göra ibland.

Nu ikväll hade jag och Anton ett långt snack om troll, hur de är, om de finns på riktigt osv. Han tänker så mycket min Anton och har så många frågor. Läste i en bok härom dan att små barn sysslar med stora frågor och vuxan med små. Jag tror det är sant! För min kloka femåring ställer gränslöst stora frågor i bland och hoppas att morsan ska ha enkla svar. Och då menar jag inte trollen utan annat i stil med "Vad händer om....?"

Emil har haft en lyckoheg. Han var med sin brorsa, farsa och farfar på brandstationen igår. Han har suttit i brandbil, och tittat på alla möjliga saker. När han kom hem hade han på sig en brandhjälm i plast. Han log stort, vinglade fram till soffan och störtsomnade innan han äta pannkaka ens, som är favoriten. Han hade säkert varit på helspänn hela tiden där borta lillgubben. På kvällen var både jag och Emil tvugna att ha på oss brandmannahjälmarna när vi tittade på Halvan som var brandman.

Godnatt!

Inga kommentarer: