17 juni 2007

Fortfarande ung och fräsch...

.. är jag väl i alla fall idag. Tror jag. Men i morron, jisses och hujedamej. Hur blir det då? Det vågar jag knappt tänka på. 35 bast. Det är ju banne mej halvvägs till 70. Halvvägs till 70! Kommer jag att vakna om några timmar och vara alldeles rynkig och kutryggig, eller är man rätt okej även när man blir 35? Jag vet inte. Om jag lever får jag se. Men jag bävar en aning för vad som väntar i morgon när jag tittar mig i spegeln. Om jag tar mig till spegeln vill säga. Jag kanske har så många krämpor att jag inte ens tar mig fram till spegeln. Nåja, jag lär väl precis som vanligt flyga upp ur sängen någon gång vid sexsnåret när monstrena mina vaknar. Så, tänka på rynkor och krämpor hinner jag nog knappast.

I morgon eftermiddag börjar mitt SOMMARLOV! Yes, yes, yes. Nu snackar vi väsenteligheter. Jag blir ledig i flera veckor. Nice! Men, som sagt, monstren. De är också lediga. Ska fira sommarlov med mig i två månader ungefär. Ensamma kanske. Den där lågavlönade typen som jag lever med lär väl pysa iväg och snickra om dagarna misstänker jag. Om han inte gör slag i saken och tar ut pappaledighet. Men ve och fasa. Då skulle han ju tjäna pengar, och det är ju läskigt, eller?

För övrigt så är krypet på bilden en typ som bor nånstans i min gräsmatta. Jag låg på alla fyra med kameran här på baksidan en dag och uppmanade alla eventuella husdjur till uppställning för plåtning. Det var bara den här som kröp fram och en och annan bladlus. Emil kanske har ätit up alla andra småkryp, för han var dålig på mat idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig du gamla gumma!
Grattis på födelsedagen önskar
din gamla mamma o moster mia o poa.
Hundarna hälsar oxså.:-)

Anki sa...

Tack ska ni ha! Kul att ni tänker på en gammal enkel människa som mig. Men vänta nu; om jag är gammal, hur är det då med er? Oj, nej, det vågar jag inte skriva något om...