18 juni 2007

Helt okej faktiskt...


...att vara 35, och nu har jag ju sommarlov också. Det känns som om livet är rätt skönt just nu. Har jobbat klart ordentligt och varvat ner PÅ jobbet känns det som, så när jag kom hem var jag verkligen av med jobbkänslan på en gång. Glad i hågen ställde jag bilen hemma och gick med vagn för att hämta ungarna. När vi var hos dagmamman öste regnet ner, och det fortsatte det med tills vi var hemma igen. Vi var som tre dränkta leksaksbilar i poolen ungefär, i blöthetsgrad alltså. Min t-shirt och mina jeans gick att vrida ur, så att det blev ungefär 27 liter vatten i pölen på hallgolvet. Varför slutar kläder att vara varma när de är blöta för. Det är dumt, tycker jag.
Monstren fick så klart mersmak för det där med blöta kläder, så när den gamla mamman satt och födelsedagsfikade med svärföräldrarna passade monstren på att ta en simtur i plastpoolen, med kläder, och med blöjor. Och Emils blöja var dessutom inte tom. Vad otroligt mysiga barn kan vara ibland.
Visst har jag snyggt plåster på bilden. Det är Peter Pan. Det finns Dumbo också, som är röda. Såna får man om man försöker gå omkring i höglackat med mina fötter. Gissa om Emil blir avundsjuk på mina plåster. Han vill också ha plåster, så han tar mina plåster. Hela tiden. Han tar allt som han inte ska ta. Busiga Emil.
Idag håller jag en tumme för mamma som ska börja sitt nya jobb i morgon. Jag är säker på att det går jättebra! den andra håller jag nog för systeryster, för att det inte var mögel i nya lägenheten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!!!

Anki sa...

Tack!