20 juni 2007

Pysselsugen

Regnet öser ner utanför och jag är sååå himla sugen på att sätta igång något trevligt pyssel, men jag är ensam med monstren och den lilla vaknar nog när som helst. Han har förresten varit hos tandläkaren för första gången idag. Vi fick höra att tänderna var fina, men Janne fick gå ut med barnen så att hon fick prata med mig lugn och ro efter tandtitten. Tänka sig. Helt okända människor märker att mina barn är lite för vilda för att saker ska fungera. Speciellt den äldsta tyckte hon var vild.
Han som är såå lugn och fin och väluppfostrad....
Jag vill helst av allt sticka till stan nu, ensam och handla lite för mina presentkort som jag fick i födelsedagspresent. Jag är sugen på att köpa bikini nu, och defintivt supersugen på att köpa scrapgrejor på pappersvinden. Men, vågar man det med alla regnskurar.
Här om dan kom en jätteskur precis när jag hämtat ut ett paket med papper från papprika. Jag fick slänga alla inhandlade saker löst i korgen under vagnen och använda ica-kassen som skydd över kartongen. Och det gick ganska bra. Kartongen blev lite blöt, men alla fina papper hade klarat sig. Skönt!
Nu är lilla Emil vaken hör jag och det har slutat att regna. Man kanske skulle släppa ut dem i det våta gräset.

Inga kommentarer: