19 juni 2007

Att vara trotsig...

...är han bra på vår Anton. Idag var vi på fyraårskontroll och han gjorde precis allt tvärtom. När han skulle rita kryss gjorde han flygplan, när han skulle gå balansgång fick jag göra det tre gången först och när han skulle kolla synen sa han att alla figurer var bollar. Så nu vet vi inte om han är halvblind eller bara envis. Det blir ny synkoll i höst. Bvc-sköterska plockade fram Trotsboken och sa att den kanske kunde vara något för oss. Det är bara det att vi har haft Trotsboken i ett år nu, och Nannyboken. Anton har varit i trotsåldern konstant sen ett och ett halvt ungefär. Nyss kissade han på golvet också, bara för att jag skulle ha något att göra, tror jag. Nu håller han på att måla om altanen, med vatten. Kreativ kille, den där!

Annars leker livet. Det är ju sommarlov, och jag njuter för fullt av att äntligen vara ledig.

3 kommentarer:

Daddy Cool sa...

Nåja...dålig syn verkar inte vara det enda vår gosse lider av...han verkar vara döv också...då alla mina befallningar, tillrättavisningar och eller goda råd (hoppa inte från soffan baklänges medan du blundar...bonk...AAAAAAJJJ) tillsynes passerar obemärkt förbi...nåja...

Anonym sa...

Ville bara säga hej och hoppas allt är bra med dig! Ska titta in ordentligt i din blogg så småningom. Såg i alla fall en massa fina bilder!



Stor kram från "Fighter"

Anonym sa...

...hmmm...skönt att det finns flera trotsungar...Jag har två av dem...båda 6 år....;-D