26 februari 2011

En skiss, ett kort och en layout

Januariskissen på Svensk Scrapbooking var så bra. Jag tyckte att den lämpade sig för både layout och kort. Maja Designpapperen som vi fick var ju bara heeelt underbara, dessutom.

Först blev det ett brunt kort utan text, ett bra att ha kort helt enkelt. När kortet ska användas kan jag snabbt sätta dit rätt sorts text (och säkert lite bling med).


Och så blev det en layout. Får man bruna papper så är det lätt hänt att man scrappar sitt hus om det är gult och brunt. Det är vårt hus. Jag har bestämt mig för att jag ska scrappa vårt hus i ett särskilt album i A4. Vi har ju bott här i sju månader nu och hunnit med ganska mycket, så ajg fotograferar varje liten förändring. Jag hoppas och tror att det blir roligt att bläddra i albumet sen, för oss hela familjen och kanske för en och annan gäst också, som vill se vad vi åstadkommit med vårt hem.

Nu, är det i alla fall nog för i natt. Massor av fler bilder finns, men de måste beskäras. Alster i högar har jag också, som väntar på fotoväder.

Godnatt med er!

3 kommentarer:

Mia sa...

Oj va snyggt du fick till första, den blev jag alldeles paff av!

Annelie sa...

Jisses va mycket fint du fått till!!!

Stephi sa...

OJOJ vad läckert!!