28 augusti 2009

Jodå, jag pysslar en del fast jag inte visar

Det här kortet till exempel, gjordes och skickades till beställaren förra helgen, när hon skulle på bröllop. Jag vet iaf att beställaren blev nöjd. Hoppas att brudparet också blev det. Visar insidan med då, eftersom den var klädd.
Jag inser att jag börjar bli dålig på att visa mina alster, men jag glömmer bort det. Jag har jättemånga saker som jag gjort för allt om scrap-tidningen som aldrig kommit hit, till exempel, och säkert en del till svensk scrapbooking med. Men det jag gjort till Pappersvinden har jag nog visat här med. Pappersvinden ja... suck. Det är bara för sorgligt att den inte ska finnas kvar. Jag kommer att sakna den massor. Designteamet där är ett helt underbart gäng. Vi har haft så roligt när vi har suttit tillsammans och skapat. Men jag tror och hopaps att vi kommer att ses och göra det ändå sedan.

Den här helgen ägnar jag mig åt en cybercrop, hos Scraplyckan. Det är jätteroligt att skapa och tävla, även om det går lite seeegt för mig att få ihop några alster. Jag var så velig den här gången, med de två layouter jag håller på med just nu.

Annars då? Jo, livet rullar på här hemma. det handlar väldigt mycket om att hämta och lämna barn och att få vardagen att flyta. Börjar inse att det inte är helt lätt att komma i tid alla gånger till skolan med Anton på mornarna, när alla ska kläs och två stycken småkillar ska manas att gå lite fortare osv. Men vi lär oss, så småningom, tror jag. Jag trivs med vardag igen, och jag trivs väldans bra med att inte jobba. Lite för bra nästan... men man får väl njuta så länge det varar. Ett år går väldigt fort.

En superbra sak har hänt. Janne har äntligen fått lite pengar, inte jättemycket, men iaf för de tio pappadagarna i samband med Joels födelse. Jag blev jättelycklig, för det innebär att vi överlever en månad till och sen nästa månad får han ju lön, eftersom han har jobbat hela augusti. Det är så skönt! Jag slipper oroa mig för pengar. För oroat mig har jag... så att jag nästan gick dubelvikt med magvärk här i början av veckan. men nu är det över.... hopaps bara att han får fortsätta att jobba. Vi har ingen aning om hur länge han får det, men så länge som möjligt hoppas jag. Alfakassan ger jag fortfarande inget för, de borde skämmas. Han blev trots allt arbetslös för över fyra månader sen nu... och de har inte behagat betala ut ett öre än, men räkningar skickar de som vanligt.

Idag har jag och småkillarna varit ensamma hemma eftersom de var lediga, och i morgon blir vi det med, för Janne ska hem till pappa och jobba. Han jobbar mycket nu, min kära man, men det känns bra. och han verkar tycka det han med. Han är gladare liksom. Det är bra det. vi har det bra!

1 kommentar:

Lilo sa...

Ankis sladd! Kom genast fram! ;)