18 augusti 2009

Jag har en skolkille!!

Jaha, då var det gjort. Anton Erik Martin Mårtensson har härmed lämnats över till Slättaskolans ömma vård för sju (svåra?) år. Nä, sju bra år ska det bli!! Snacka om att vara pirrig i hela kroppen. I går gick det snabbt att prata med honom och i morse studsade han upp vid 6.20 och undrade om vi inte skulle gå snart. Och då pratar vi om min morgontrötte sexåring som snarkat fram till niotiden på mornarna den här sommaren.

Jag hade kameran med mig, men fick inte upp den på skolgården, men i alla fall på vägen dit. Här på bilden har han precis varit och lämnat Emil hos dagmamman och blivit lyckönskad av alla där.

Oj vad stort det här var, för barnen och för alla föräldrar som stod där och hade svårt att släppa taget om sina små. För ja, ävern om de plötsligt har blivit stora så såg de så små ut när jag kikade in genom ett fönster och såg hur han pratade med sin fröken om något som han stoppade ner i sin byxficka. Kanske var det läxan... sommarminnet, som var en cirkusbiljett.

5 kommentarer:

Michaela Lejonberg sa...

Stooora killen! Inte klokt vad tiden kan gå fort! Om två år börjar Walther skolan.
Han är så rolig sen han bytte dagis! Det är inte dagis det är LIMPAN (hans avdelning på nya dagiset) Han blir rosenrasande om man säger dagis! Fröken skrattade gott åt han när han kom till dagis idag o vi berättade det.

Hoppas Anton trivs bra i skolan! kramkram

emmy sa...

grattis till stora killen!
hoppas han har haft en riktigt bra dag!

Marie D sa...

Åh, det ÄR stort!! Lämnade min lille goding på fritids för första gången igår. Det är åxå stort. "Nollan" kör inte igng förrän nästa vecka och gissa om han ser fram emot det!!
:-)

Unknown sa...

Hur stort som helst. Jag har också en 6 åring som skolades in på fritids förra veckan och from igår var det skola på riktigt. Idag när pappa lämnade så rusade han in och bara försvann... skönt när det är så.

Maritha sa...

Åh, vilken känsla.. Den är ganska magisk, och en dag som man minns länge.. Så STOR han är sen då, där han står!

Christian är ju bara 5 men han har börjat på 5-årsavd, alla 5 åringar i upptagningsomr, så den klassen kommer att kampera ihop i mååånga år.. :D