31 mars 2009

Nä, inte idag heller.

Tidningen jag skrev om igår har inte kommit, men jag såg den i en butik ute på stan idag. Undrar just om det blev fel på min beställning, så att jag får köpa den i stället. Men jag fick ju ett bekräftelsemail. Hrm!

Glada nyheter! Skaplig med skattepengar verkar vi få tillbaka i år. Jag har inte fått mitt besked än, men kollat på nätet och blev besviken för att det var superlite i år. Men sen så kom Jannes besked idag och det var desto mer. Undra just om de drog av alla husräntor på honom. Strunt samma, det är ju ändå våra pengar.

Vi kommer att ha råd med en kamera. Äntligen! Nu längtar jag till juni. Men just ja, det ska väl bli maj och bebbe först.

Fick vårkänslor idag när det var så varmt ute, så jag har köpt några toppar i vårfärger. Visst, det kanske är onödigt när man är tjockis så här på slutet, men de var billiga och stretchiga ickemammakläder så de funkar nog i sommar med. Och just nu när man mår som jag gör så behöver man något som uppmuntrar och får en lite gladare. Alltså, jag är inte sjuk eller så, utan bara skittrött på att ständigt ha ont i ryggem och bäckenet och trött på att vara så svullen att händer och fötter värker. Trött på att jobba är jag också. Det tar emot mer för varje dag. Jag är så omotiverad jag kan bli eftersom jag har ont hela tiden. Men nu är det bara totalt 15 arbetsdagar kvar för min del. Det minskar....

Inga kommentarer: