14 april 2013

Glitter kan aldrig vara fel ju...

Den allra sista utmaningen hos YouDo var en glitterutmaning. Glittergalning som jag är så sparade jag den till sist och gjorde klart kortet först idag. Jag har tillverkat en egen glitteroverlay med hjälp av OH-plast, lim och glitter. Det är superenkelt. Man ritar sitt motiv på ett OH-papper, häller på massor av glitter och skakar av det som inte fastnar. Låt det torka länge, gärna i flera dagar, innan du klipper ut ditt motiv. Tyvärr fanns inget härligt solljus att tillgå när jag skulle fota mina alster idag. I stället blåste faktiskt flera av dem ner i leran bredvid bänken ;-(
Jag har också använt glitterbokstäver, glitterlim och gott om bling på mitt kort. Glitter och bling gör mig glad!!
Med det vill jag tacka YouDo för många timmars roligt skapande. Dessa utmaningar var verkligen i min smak. En aning kluriga, men samtidigt öppna för fri tolkning. Sånt gillar jag.

1 kommentar:

Monica sa...

Skimrande glitter. Vackert! Tack för dina bidrag! Lycka till.