17 december 2012

Skriva skriva skriva och sitta still

En vecka kvar till jul och idag har jag inte ägnat en sekund åt den. Vi hade till uppgift att skriva omdömen om våra elever idag, medans eleverna arbetade med annat än vanliga lektioner. Första omdömet tog mig två timmar. Jag var liksom tungen att fundera ut hur jag skulle göra och tänka för att få en smidig process hela vägen. Se satt jag hela dagen med kort paus för lunch.

Men det där med att sitta still är verkligen inte min grej.På slutet hade jag panik här vid datorn. Stillasittande enahanda arbete är verkligen grymt tråkigt.

Kransen är ett litet projekt jag gjort för be inspired and creative with us. Jg köpte en halmstomme, lila trassel, glittriga kulor och en nätt ljusslinga som går på batteri. Ett lila band fanns i gömmorna. Den gick snabbt och lätt att göra, men skräpade enormt. Kul att ha något att sätta i lilla hallfönstret som inte har närhet till eluttag. Minus är dock att den ramlar ner hela tiden.

Inga kommentarer: