16 december 2012

Man måste inte färglägga!

Här kommer fler alster för Creativica. jag fick så söta stämplar och bestämde mig för att göra kort och tags med en av dem. Dock insåg jag rätt snart att den var väääldigt detaljerad. Då kom tanken om att den faktiskt skulle vara jättefin utan färgläggning. Förmodligen finare. Så jag testade att göra enkla kort med den,

Och så ett till nästan likadant på andra ledden:

Och så min favorit: Tags! Det är så vansinnigt skoj att göra tags att jag måste göra dem hela tiden. Det jobbiga är att det blir så många att jag inte riktigt vet vad jag ska ha alla till. Fast nu till jul kan de ju alltid hänga på paketen.

Idag har varit en lugn och skön dag. Jag vet att jag ska jobba hemifrån i morgon med skrivande av omdömen, så inga lektioner fanns att planera och så var det ju det där med julen. Det är dags att börja med den nu. Vi köpte de första julklapparna idag. Och så bakade jag och Joel och Emil pepparkakor. DEGEN ÄR JU SÅ GOD!!! Ingen kan väl tycka att kakorna är lika goda som degen. Eller? Husligheten toppades av ett brödbak på kvällskvisten. Där hade jag ju kunnat framstå som perfekt, om det inte vore för den brända skorpan som vi fick skrapa bort. Fast brödet smakade utmärkt i övrigt.

Inga kommentarer: