29 oktober 2009

Pumpabbattle

Vi har köpt oss varsin pumpa, Janne och jag. Jag tror att min blir snyggast och han tror att hans blir det. Han tänker köra på traditionell gubbe, och det tänker så klart inte jag. Jag ska göra på mitt vis.

Men, innan man hugger in i sin pumpa kan det ju vara bra att veta vad man ska göra av pumpaköttet. jag har surfat runt och har några idéer nu.

På skaparfronten ligger jag lågt, eller nja. Jag är lat och ahr inte fotat. jag har en del ovisat som ska in på både Svensk Scrapbooking och Pappersvinden, men inget för denna blogg. Eller kanske ett kort, men det är inte fotat.

jag har massor av idéer, men ingen tid. I flera dagar nu har alltid något barn varit vaket från sex på morgonen till elva-tolv på natten, och des törsta två ah lov. Så ja... tiden har inte räckt till. Man kan inte pyssla med sur bebis i famnen, men däremot både betala räkningar och hänga tvätt, för det har jag gjort den här veckan. De stora två har lov nu och kräver ju en del de med. Men snart, snart hoppas jag ha något att visa, för skaparlusten finns som sagt.

Inga kommentarer: